יום שני, 27 ביוני 2016

אז כמה באמת זה עולה?

בשנים שביליתי כמוכרת וכמנהל ברשתות החשמל בארץ הבנתי דבר אחד ברור. אני לא מבינה למה וכמה זה עולה.

הבעלויות הצולבות בין היבואנים לחנויות והרשתות מעלה ענן אבק כזה שלא מאפשר לרדת לשורשם של המחירים כי אם הבעלים של ברימג הוא גם הבעלים של ישפאר וגם הבעלים של טרקלין חשמל אז הוא יכול למכור במחיר מלא את היבוא שלו לטרקלין חשמל והחנות תתן הנחה או שהוא יכול למכור בהנחה לחנות והחנות תמכור במחיר מלא וכך הלאה. הכסף זורם מכיס לכיס והעיקר שהחוצה מהכיס שלנו.

אז הבלאגאן המכוון חוגג. ומה נותר לנו לעשות? לכותת רגליים. תשכחו מהמבצעים השונים. נדירים המבצעים שבאמת שווים משהו. הרוב המוחלט של המבצעים שהייתי חלק מהם היו אותו מחיר בשינוי כותרת. פעם קראו לזה ללא מע"מ ופעם 20% הנחה ועוד כיד הדמיון של מחלקת השיווק. בתאכלס, אם אתם רוצים לדעת כמה מכשיר עולה אתם צריכים לעמוד על המקח בכמה חנויות וככה לגלות.

ההמלצה שלי כשעומדים לרכוש מכשיר מ 500 ש"ח ומעלה היא ללכת לאחד ממרכזי הקניות הגדולים הקרובים לביתכם ויש כאלה בכל פינה ולהתחיל סחר סוסים. במרכזים האלה בדרך כלל תמצאו לפחות שתיים מהרשתות הגדולות ולעיתים שלוש וארבע בסמיכות ואז אתם עוברים חנות חנות עם הרשימה שלכם ואח"כ חוזרים לחנויות הזולות יותר ומנגחים אותן עם ההצעות של היריבים. סיבוב כזה של כשעתיים יכול לחסוך כ 30% ו 40% מהמחיר וזה מתבטא במאות רבות של שקלים. רווח נאה לשעתיים עבודה.

אל תרגישו לא נעים. ממה שראיתי בשנים שלי שם, הם לחלוטין מרגישים בסדר עם המחירים המופרכים שהם שמים על מדבקות המחיר של המוצרים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה