יום שלישי, 21 ביוני 2016

אחריות - לא מה שחשבתם



לכל מוצר חשמלי שנמכר בארץ יש אחריות. לא עושים לכם טובה, 
החוק מחייב זאת.

האחריות בארץ על פי חוק חלה על מוצרי חשמל, אלקטרוניקה וגז חדשים, לרבות מנגנונים מכניים וחשמליים ברהיטים שמחירם גבוה מ-150 ₪. האחראיות היא לשנה ותחילת האחריות מיום הרכישה או מיום ההתקנה או ההדרכה, אם היצרן התנה את מתן האחריות בהתקנת המוצר על ידי היצרן או חברת שירות מטעמו.
כמי שעבדה ברשת חשמל גדולה שנים רבות אני מכירה את הבעיות הנפוצות שקשורות באחריות ובישומה אז הנה כמה שאלות שמטרידות המון לקוחות והתשובות עליהן.

1. היצרן או היבואן הוא האחראי, לא החנות בה קניתם. לחנות יש כמה חובות כמו לספק לכם תעודת אחריות עם פרטי החנות ולשמש כתחנת מסירה של המוצר המקולקל במידה ואין תחנת שרות קרובה אבל לא יותר מזה. אין טעם להפוך שולחן בחנות אם הקומקום החשמלי מקולקל.

2. לא חייבים להחליף לחדש לצערינו. גם אם הקומקום המדובר התקלקל בשבוע הראשון החנות תשלח אותו ליבואן / יצרן ושם יחליטו אם להחליף חלק או לתת קומקום חדש. זה מעצבן ומגוחך וברוב המקרים פשוט תקנו קומקום חדש ותקללו אבל אין מה לעשות
3. כמה זמן לוקח לתקן? כאן דווקא החוק ברור וחשוב שתדעו מה מגיע ומה לדרוש.
  • מקרר ומקפיא יתוקנו תוך יום ממועד הקריאה
  • כיריים לבישול בתוך יומיים
  • מכונת כביסה, מזגן ותנור הסקה דירתי יתוקנו תוך 3 ימים
  • מוצרים שהתקלקלו והובאו לתחנות השירות יתוקנו תוך עשרה ימים אם נמסרו לתחנות שירות מרכזיות, ותוך שבועיים אם נמסרו לתיקון בחנות שקניתם.
4. היבואן / יצרן פשט את הרגל - אז החנות שמכרה לכם אחראית לתקן או לממן התיקון

5. שאלה שחוזרת המון אצל זוגות שעומדים להתחתן וקונים סל מוצרים שיסופק אליהם בעוד חודשים. האחריות מתחילה מרגע ההתקנה וההדרכה ולא מזמן הקניה.

6. מכרתם מקרר למשל שעדיין באחריות או קניתם כזה? האחריות אם היא עדיין בתוקף עוברת לקונה החדש

תרגישו חופשי לשאול כאן כל שאלה בנושא הכבד הזה...


לאה גולן זה לא רק השם שלי, לאה גולן זה גם המותג שלי, ולכן אני מקפידה על בחינה עניינית, במטרה ליצור בעוד כמה שנים את מדריך לאה גולן לקניה חכמה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה