יום ראשון, 29 במאי 2016

החיבור הרעוע בין הקניה, האספקה וההתקנה של המכשיר החדש שלכם

חווית קניה של מכשיר חשמל חדש, בעיקר מהגדולים כמו מקרר וכדומה, מורכבת משלושה שלבים.

  • הרכישה בחנות או באתר הסחר
  • קבלת המוצר הביתה
  • התקנה הדרכה והפעלה.
לא מעט פעמים החוויה הופכת לסיוט בגלל שלמרות שהמכשיר הוא אחד, לכל אחד מהשלבים אחראי גוף אחר. המקום בו אתם קונים הוא ברוב המקרים רק מתווך בין היבואן לבינכם. כששילמתם את הכסף בחנות ההזמנה שלכם עוברת ליבואן. זה בתורו מפעיל חברת לוגיסטיקה כזאת או אחרת שתשנע את המוצר מהיבואן אליכם. כשהמכשיר מונח בקופסתו המאיימת בביתכם היבואן או חברת שרות מטעמו צריך לשלוח לכם את הטכנאי שיפרק יתקין וידריך אתכם בבית.

כשכל כך הרבה שלבים וגופים מעורבים ברור שיש הרבה מקום לתקלות בדרך. הנה כמה טיפים להחליק ולהקל:

1. כבר בחנות במעמד הרכישה בקשו מהמוכרן שירשום לכם על העתק ההזמנה שנשאר אצלכם את הטלפון של היבואן  אם תוך יומיים לא יצרו אתכם קשר לתאום אספקה התקשרו ליבואן לוודא שההזמנה אכן נקלטה אצלו.
2. קחו אוויר. בדברים האלה נדירים המקרים של "מהיום למחר". סבלנות

3. ברגע שאתם יודעים את תאריך האספקה התקשרו לתאם את ההתקנה. ישאלו אתכם אם המכשיר כבר אצלכם. שקרו בחן ואמרו שכן. אלה שתי מחלקות שלא מסונכרנות ומתאם ההתקנה לא יודע שההובלה עדיין לא בוצעה. תקבעו את הטכנאי יום למחרת תאריך האספקה שנקבע. ככה תחסכו כמה ימים.

4. כשכתוב על המוצר שעליו להפתח רק על ידי טכנאי תעמדו בפיתוי ואל תפתחו לבד. זאת תהיה סיבה נהדרת עבורם להתחמק מאחריות במקרה תקלה.

5. 20% מהעבודה של הטכנאי שמגיע היא להתקין ולהדריך. 80% מהעבודה שלו היא למכור לכם מוצרים משלימים והרחבת אחריות. תפעילו שיקול דעת. לפעמים הם באמת מציעים הצעות טובות. שיקול דעת זאת מילת הקסם כאן.

6. לעיתים המוצר מגיע פגום. דברים קורים בהובלות. לא לקבל את המוצר ולבקש מהמוביל לקחת אותו חזרה. במידה והוא לא מוכן וגם זה קורה לעיתים, לא לחתום על אישור קבלת המוצר ומיד לצלם ולתעד את הפגמים. את שאר העבודה כבר תעשו מול החנות שמכרה את המוצר.

7. זכרו, החוק מחייב כל מוביל לקחת ולפנות ללא תשלום מוצר זהה למוצר שהוא מספק לכם. רוצה לומר שהמוביל חייב לקחת ללא תשלום את המקרר הישן שלכם כשהוא מביא לכם מקרר חדש. החק דורש שהמוצר יהיה מנותק מהקיר ונגיש לדלת. תקפידו שזה אמנם כך כי המובילים ישמחו לנצל עובדה זאת להתחמק מההובלה או לדרוש עבורה תשלום נוסף.

לאה גולן זה לא רק השם שלי, לאה גולן זה גם המותג שלי, ולכן אני מקפידה על בחינה עניינית, במטרה ליצור בעוד כמה שנים את מדריך לאה גולן לקניה חכמה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה